Zout, suiker, vet

Niet op voorraad
ISBN
9789048819041
6,99
Productinformatie
<p>Voedselproducenten blijken er alles aan te doen om ons te verleiden en een plekje in onze maag te veroveren, en houden ons zo afhankelijk van zout, suiker en vet. Het aantal mensen met zwaar overgewicht, diabetes en hartziektes is zo schrikbarend toegenomen dat men spreekt van een heuse obesitas-epidemie. Al jaren worden grote voedselbedrijven als Nestlé, Oreos, Kellogs, Procter & Gamble, Coca- Cola en Mars aangesproken op het ongezonde voedsel dat ze op de markt brengen. Zij weerleggen de kritiek met het argument dat de consument de keuze maakt en zij enkel de markt bedienen.</p><p>Met schokkende feiten, cijfers en voorbeelden trekt Moss vergelijkingen met de tabaksindustrie<br>en maakt hij duidelijk hoe de voedselindustrie gebruikmaakt van een ingenieuze mix van wetenschap, marketing en opzettelijke onwetendheid om de supermarktschappen te vullen met ongezonde producten.</p><p>Michael Moss, onderzoeksjournalist van The New York Times, won de Pulitzer Prijs voor zijn artikel over het besmette vlees van hamburgers. Sinds 2000 schrijft hij regelmatig voor de krant en in het meer literaire The New Yorker waarbij hij zijn interesse steeds meer richt op de voedselindustrie</p>
ISBN:
9789048819041
Lees meer Lees minder
Meer informatie
AuthorMichael Moss
PublisherCarrera culinair
LanguageNederlands
Binding MethodEbook
Year of Publication2013
Schrijf je eigen review
Recensie achterlatenZout, suiker, vet
Jouw rating
Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen