Toekomstonderzoek voor organisaties

Niet op voorraad
ISBN
9789023248385
19,99
Productinformatie
De toekomst is misschien wel belangrijker dan onze geschiedenis. Of je nu student bent, ambtenaar op een ministerie of in een kleine gemeente, een technostarter, innovatiemanager bij een groot bedrijf, de toekomst is een uiterst belangrijk speelveld. Dit handboek helpt organisaties toekomstonderzoek te doen en toe te passen in een besluitvormingsproces. Ook kunnen ze met dit boek beoordelen of uitbesteed toekomstonderzoek een goede kwaliteit heeft en nuttig is om te gebruiken. Deel 1 van dit boek beschrijft zeven methoden voor toekomstonderzoek. Deel 2 beschrijft negen hulptechnieken om deze methoden succesvol toe te passen. De complete gereedschapskist voor waardevol toekomstonderzoek! Methoden 1. Delphi-methode 2. Trendanalyse 3. Scenariomethode 4. Technology forecasting 5. Technology assessment 6. Backcasting 7. Roadmapping Technieken 1. Interview 2. Workshop 3. Meta-analyse 4. Versnellingsmethode 5. Creativiteit 6. Oefeningen voor creativiteit 7. Stakeholderanalyse 8. Causale diagrammen 9. Visualisatie Patrick van der Duin is universitair docent aan de TU Delft en richt zich op toekomstonderzoek en innovatiemanagement. In 2006 promoveerde hij bij de TU Delft, faculteit Techniek, Bestuur en Management, op een onderzoek naar hoe bedrijven toekomstonderzoek gebruiken in innovatieprocessen.
ISBN:
9789023248385
Lees meer Lees minder
Meer informatie
AuteurPatrick van der Duin
PublisherGorcum b.v., Koninklijke Van
TaalNederlands
Soort boekEbook
Publicatiejaar2012
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenToekomstonderzoek voor organisaties
Uw waardering
Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen