Strategische sportmarketing

ISBN
9789054720393
41,87
Op voorraad
Productinformatie

Samenvatting


Strategische sportmarketingHans Westerbeek, Berend Rubingh, David Shilbury & Shayne QuickDe sportwereld is in de afgelopen dertig jaar ingrijpend veranderd. Was het vroeger voor zowel deelnemers als toeschouwers een plaatselijke zaterdagmiddagactiviteit, nu vindt sport elke avond op nationaal en internationaal niveau plaats en kan de sportliefhebber het live of via de media volgen. Sportliefhebbers tonen hun trouw aan de sport steeds vaker door middel van de producten die ze kopen, de literatuur die ze lezen en de programma's die ze bekijken. Vandaag de dag is sport een uit meerdere facetten bestaande multimediabranche met toenemende aantrekkingskracht op een groeiend aantal belanghebbenden. Wat ooit een duidelijk afgebakende, stabiele activiteit was, is nu een zeer complexe bedrijfstak in beweging. Dit is de omgeving waarbinnen de huidige generatie sportmarketeers zich moet bewegen. Strategische sportmarketing is in eerste aanleg bestemd voor docenten en studenten sportmarketing. De vele voorbeelden en stappenplannen maken het echter tot een dermate praktische handleiding én theoretisch naslagwerk, dat deze uitgave ook voor belanghebbenden buiten het onderwijs van grote betekenis is. De theoretische achtergronden en schema's worden ondersteund en verhelderd door uitgebreide (inter)nationale sport cases. Doordat de auteurs sportmarketing in een context van algemene strategische besluitvorming hebben geplaatst, is dit boek onmisbaar voor eenieder die zich beroepshalve met sportmarketing bezighoudt. "Eindelijk een Nederlandstalig boek dat de integrale organisatie en planning vanmarketing/communicatie vanuit de sportinhoud invult: een basisboek voor allecollega's en toekomstige managers in de sport."Joop Alberda won als volleybalcoach olympisch goud (Atlanta 1996)

ISBN:
9789054720393
Lees minder Lees meer
Meer informatie
ISBN9789054720393
PublisherArko Sports Media BV
TaalNederlands
Publicatiejaar2007
UitvoeringPaperback
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenStrategische sportmarketing
Uw waardering

Boeken top 10

Op zoek naar de meest populaire boeken van dit moment? Bekijk dan de boeken top 10.

Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen