Strategisch management

Bekijk alles van
ISBN
9789491743108
61,75
Op voorraad
Productinformatie

Samenvatting


Strategisch management is geschreven voor studenten en managers die zich verderwillen verdiepen in het vakgebied strategie. Eppink beschrijft op een duidelijke enoverzichtelijke wijze de stappen die een organisatie kan nemen om tot een succesvollestrategie te komen. Na een analyse van de huidige situatie moet de manager vragenbeantwoorden over de drie dimensies van strategie: spreiding, positionering ensamenwerking. Vervolgens besteedt Eppink aandacht aan de implementatie van destrategie. En omdat implementeren ook veranderen is, volgt aan het eind van ditboek een bijdrage van prof. A. Cozijnsen over verandermanagement.Dankzij de jarenlange werkervaring van Eppink zijn allerlei herkenbare praktijkvoorbeeldenvan bekende en ook minder bekende Nederlandse organisaties opgenomenin dit boek. Deze voorbeelden maken het voor de lezer mogelijk om een brugte slaan tussen de eigen praktijk en de gegeven theorie, wat uiteindelijk leidt tot hetverbeteren van de eigen organisatie.Als specialist op het vakgebied en als hoogleraar Management en Organisatie metjarenlange werkervaring heeft Eppink al zijn kennis verzameld en gebundeld indit boek. Dit maakt het boek tot een klassieker die iedere bedrijfskundige op eenprominente plek in zijn kast zal willen hebben staan. Ook voor docenten is dit boekeen goede leidraad. Dit boek is speciaal afgestemd op de opzet van veel inleidendestrategiecursussen in het hbo en op universiteiten. Van de negen onderdelen uit deBody of Knowledge van de Strategic Management Society worden er acht explicietin dit boek behandeld.

Recensies


In dit boek legt prof. dr. Jan Eppink uit wat hij onder spreiding, positionering en samenwerking verstaat. Terecht start hij met de vragen of strategieformulering tot betere prestaties leidt en waarom er zoveel slechte strategie is. In 13 afdelingen behandelt de auteur alle aspecten van strategie: product- en geografische spreiding, verticale integratie, concurrentievoordelen, differentiatie, fusies, implementatie enz. Elk deel wordt geopend met de te behandelen kernstof; na de relevante aspecten volgen vragen en opdrachten en de antwoorden. Het omvangrijke werk is bedoeld als les- en werkboek voor studenten en managers. Eppink gaat diep in op de materie, maar blijft duidelijk en zeer toegankelijk. Hij is in staat de theorie (en zijn visie) van bedrijfsstrategie snel over te brengen op de lezer en het boek vormt derhalve naast een studierichting ook een leidraad voor middelgrote en grotere organisaties. Een absoluut compleet en zeer praktisch boek dat over meerdere jaren de basis kan vormen voor modern en succesvol ondernemerschap.

ISBN:
9789491743108
Lees minder Lees meer
Meer informatie
ISBN9789491743108
AuteurD.J. Eppink
PublisherConcept uitgeefgroep
TaalNederlands
Publicatiejaar2014
UitvoeringPaperback
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenStrategisch management
Uw waardering

Boeken top 10

Op zoek naar de meest populaire boeken van dit moment? Bekijk dan de boeken top 10.

Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen