Strategie in kaart gebracht

Bekijk alles van
ISBN
9789047005759
Productinformatie
De jarenlange ervaring van Kaplan en Norton met de Balanced Scorecard heeft geleid tot een vernieuwde, meer praktijkgerichte toepassing: Strategiekaarten. Hiermee kan elk bedrijf en iedere organisatie de verbanden in kaart brengen tussen de in de organisatie aanwezige assets en methoden om waarde te creëren. De auteurs stellen dat het kritieke aspect van strategie, namelijk continue en blijvende waardecreatie, afhankelijk is van vier interne processen: productie en dienstverlening, klantrelaties, innovatie en maatschappelijk ondernemerschap. Strategiekaarten helpen u erbij deze processen in de gewenste richting te sturen door ze te koppelen aan specifieke doelen, en door de voor u belangrijkste processen te meten, evalueren en verbeteren. Ook helpen ze u om investeringen in (menselijk, informatie- en bedrijfs)kapitaal te preciseren.Dit boek geeft een visuele aha-belevenis voor managers die hun strategie beter willen uitvoeren. Het biedt een blauwdruk om alle processen, medewerkers en informatietechnologie aan elkaar te verbinden en te stroomlijnen voor een betere prestatie.

ISBN:
9789047005759
Lees minder Lees meer
Meer informatie
ISBN9789047005759
AuteurDavid P. Norton, Robert Kaplan
PublisherAtlas Contact, Uitgeverij
TaalNederlands
Publicatiejaar2012
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenStrategie in kaart gebracht
Uw waardering

Boeken top 10

Op zoek naar de meest populaire boeken van dit moment? Bekijk dan de boeken top 10.

Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen