Socrates op de markt

Op voorraad
ISBN
9789053523506
39,90
Productinformatie
Socrates op de markt laat aan de hand van een groot aantal realistische gesprekken zien hoe de klassieke socratische methode concreet kan worden toegepast op actuele vraagstukken in bedrijven en organisaties. Hoeveel flexibiliteit mogen we van medewerkers verwachten? Kunnen we als organisatie stelling nemen in politiek-maatschappelijk discussies? Wanneer is schaalvergroting gewenst? In hoeverre zijn wij verantwoordelijk voor de gevolgen van ons handelen? Het bespreken van dit soort vragen is vaak geen eenvoudige aangelegenheid. Het gaat immers om complexe, ingrijpende kwesties die gemakkelijk tot principiele meningsverschillen kunnen leiden. Hoe pak je zulke gesprekken aan? Socrates hanteerde technieken die leidden tot grondige analyse van fundamentele vragen, tot een systematische toetsing van principiele stellingnames, tot een diepteonderzoek van onze denkbeelden en van onszelf. De Duitse filosoof Leonard Nelson en zijn leerling Gustav Heckmann hebben in onze eeuw de klassieke socratische methode in ere hersteld, niet alleen theoretisch, maar juist ook praktisch, in de toepassing van de methode. Dit boek beschrijft hoe de socratische methode werkt in de praktijk. Daarnaast wordt de filosofische achtergrond en het socratische kennisideaal geschetst. Het boek is bestemd voor trainers en opleiders in organisaties, bedrijfskundigen en filosofisch ge?nteresseerden.
ISBN:
9789053523506
Lees meer Lees minder
Meer informatie
AuteurJ. Kessels
PublisherBoom
TaalNederlands
Soort boekPaperback
Publicatiejaar2016
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenSocrates op de markt
Uw waardering
Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen