Retourneren

Boeken retourneren
AKO behandelt je bestelling met de grootste zorg en hanteert hoge kwaliteitsnormen voor de producten. Mocht je toch niet tevreden zijn over je bestelling, dan kun je deze terugsturen. Dit is mogelijk tot en met 14 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen. Na de retourmelding heb je nog 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen.

Wil je een product retourneren maar kom je hier nog niet aan toe? Neem dan binnen 14 dagen na levering contact op met onze klantenservice. Zo krijg je 14 extra dagen om het product op te sturen.

AKO vergoedt het volledige aankoopbedrag, inclusief de verzendkosten van je bestelling, zo spoedig mogelijk. Uiterlijk veertien dagen na ontbinding van de aankoop. Het terugsturen van je bestelling is kosteloos.

Er kan gebruik worden gemaakt van het retourformulier om een bestelling retour te sturen. Dit formulier zit bij de zending bijgesloten.

Het formulier is ook op de volgende manieren te verkrijgen:

1. Je kunt het retourformulier hier downloaden.

2. Downloaden in Mijn AKO. Bovenaan de website kun je inloggen, waarna je in Mijn AKO komt. In het orderoverzicht kun je vervolgens gedurende veertien dagen het formulier downloaden.

3. Opvragen bij de AKO klantenservice. Dat kan telefonisch via 088-133 8550, maar ook via e-mail: klantenservice@ako.nl. Houd je ordernummer bij de hand, deze vind je in de bevestigingsmail van je bestelling.

De teruggestuurde producten dienen in onbeschadigde en originele staat retour gezonden te worden, samen met het retourformulier. De producten mogen beoordeeld/gebruikt worden zoals dit in een winkel mogelijk is. Wanneer er schade aan het product is ontstaan doordat de klant daarin verder is gegaan dan noodzakelijk, is de klant aansprakelijk voor de waardevermindering.

Klachten en geschillen
Mocht je er bij een klacht of geschil niet uitkomen dan kun je deze indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel.