Offertes winnen

Bekijk alles van
ISBN
9789082410808
19,95
Op voorraad
Productinformatie

Samenvatting


Wat voor werk je ook doet, je bent tegenwoordig steeds vaker betrokken bij offertetrajecten. Dit boek laat zien hoe je dergelijke trajecten wint. Met behulp van de 3V-filosofie zet je jouw expertise in om oplossingen te ontwikkelen die beter zijn dan waar de klant om heeft gevraagd, en die zich onderscheiden van de concurrentie. Niet zelden zul je met dergelijke oplossingen de basis leggen voor een langdurige en vruchtbare klant-leveranciersrelatie.Om tot deze winnende pitches, presentaties en offertedocumenten te komen, biedt dit boek praktische tips en vernieuwende inzichten rond drie essentiële commerciële vaardigheden.Verleggen: hat analyseren van de klant, zijn vraag en z'n alternatieven om te komen tot een zo onderscheidend mogelijke oplossing.Verbinden: het meenemen van de klant in dit proces zodat jouw oplossing zijn oplossing wordt, en vice versa.Verkopen: het verpakken van jouw oplossing in winnende pitches, presentaties en offertedocumenten.Samen vormen deze vaardigheden een proces dat bruikbaar is in alle acquisitie- en offertetrajecten. In welk vakgebied je ook werkt. Of het nu een opdracht is van tienduizend euro van of van tien miljoen. Ongeacht de inkoopmethodiek van de opdrachtgever. En of je nu een zzp'er bent of voor een multinational werkt.De 3V-filosofie is ontwikkeld voor vooraanstaande adviesorganisaties als Berenschot, Deloitte, Ecorys en Verdonck, Klooster & Associates. Vanaf nu is de methodiek voor iedereen beschikbaar.'Een aanrader voor iedereen die commercieel actief is. Alles dat in dit boek staat, moet je in de vingers hebben. Dan is het fijn dat het zo toegankelijk en makkelijk leesbaar op papier staat.'Rob Stout, partner Deloitte Risk Services'Ondernemingen falen omdat zij de veranderende klantbehoefte uit het oog verliezen. De 3V-filosofie biedt hiervoor uitkomst. Dit gedachtegoed daagt je uit om bij elke individuele klantvraag op zoek te gaan naar achterliggende belangen en passende oplossingen. Bedrijven die hier steeds weer in slagen, blijven innovatief en bij de tijd.'Jan Adriaanse, hoogleraar Turnaround Management Universiteit Leiden en oprichter van Turnaround Powerhouse

ISBN:
9789082410808
Lees minder Lees meer
Meer informatie
ISBN9789082410808
AuteurPeter de Weerd
PublisherPeter de Weerd
TaalNederlands
Publicatiejaar2015
UitvoeringPaperback
Aantal bladzijdes160
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenOffertes winnen
Uw waardering

Boeken top 10

Op zoek naar de meest populaire boeken van dit moment? Bekijk dan de boeken top 10.

Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen