Management en organisatie in de media- en entertainmentbusiness

Bekijk alles van
ISBN
9789024406203
37,50
Op voorraad
Productinformatie

Samenvatting


De media- en entertainmentbusiness is in de afgelopen jaren enorm veranderd. Internationalisering, internet, sociale media en nieuwe technologische ontwikkelingen hebben grote impact op de wereld van radio, tv, muziek, film, evenementen en games. Interactieve media rukt op, net als de crossmedia- of multimediabedrijven. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor deze branche op het gebied van management en organisatie? Dit boek geeft een actueel beeld van organisaties binnen de media- en entertainmentindustrie. Zo komt uw student in de creatieve industrie goed beslagen ten ijs. Over de inhoudDit boek koppelt management- en organisatietheorieën aan voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van de creatieve industrie. De opdrachten in elk hoofdstuk sluiten aan bij die praktijksituaties. Centrale thema's: missie, visie, doelstelling, strategie, managementstijl, structuur, personeel en organisatiecultuur. Nieuw in deze derde drukDe tekst is aangepast aan de nieuwste technologische ontwikkelingen. Ook de praktijkvoorbeelden en bijbehorende opdrachten zijn vernieuwd. Bovendien is er veel aandacht voor multimedia en komen ook internationale ontwikkelingen in de creatieve industrie uitgebreid aan bod. Uniek aan dit boekHet enige organisatie- en managementboek dat zich specifiek richt op de creatieve industrieZeer toepasbaar door koppeling theorie en praktijkDoor heldere en inleidende opzet ook prima te volgen voor studenten zonder voorkennis van management en organisatiekunde Aansprekende voorbeelden: van fusies tussen grote tv-zenders tot organisaties als het SongfestivalDoelgroepManagement en organisatie in de media- en entertainmentbusiness is geschreven voor (eerstejaars) hbo-studenten en (startende) ondernemers binnen de creatieve industrie, met name media en entertainment.

ISBN:
9789024406203
Lees minder Lees meer
Meer informatie
ISBN9789024406203
AuteurJoost Scholten
PublisherBoom
TaalNederlands
Publicatiejaar2017
UitvoeringPaperback
Aantal bladzijdes364
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenManagement en organisatie in de media- en entertainmentbusiness
Uw waardering

Boeken top 10

Op zoek naar de meest populaire boeken van dit moment? Bekijk dan de boeken top 10.

Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen