Lobbyen

Bekijk alles van
ISBN
9789401458788
Productinformatie
Beleidsmakers overtuigen zonder achterkamerpolitiek - Volledig vernieuwde editie

Samenvatting


Lobbyen voorbij de donkere achterkamers Een heldere blik op het snijvlak tussen politiek, de bedrijfswereld en de mediaZo worden ze genoemd: Big Oil, Big Pharma, Big Sugar, Big Tobacco, Big Alcohol, de bankenlobby, de autolobby, de kernenergielobby, de landbouwlobby, de klimaatlobby zelfs. Hun belangen worden verdedigd door zogenaamde lobbymachines en wanneer zij aankloppen, krimpt elke beleidsmaker trillend en zwetend in elkaar. Want hun wil is wet. Zegt men.Hoewel lobbyen al eeuwenlang bestaat, loopt de publieke perceptie nog steeds behoorlijk mank. Ook bedrijven en overheden kampen met vooroordelen en praten daardoor al te vaak over en langs elkaar heen.Lobbyen is het eerste boek in het Nederlandse taalgebied dat analyseert, duidt en beschrijft hoe bedrijven effectief en efficiënt kunnen interageren met beleidsmakers. Vanuit zijn jarenlange en internationale ervaring in de politiek, de publieke sector en de bedrijfswereld biedt Karel Joos een unieke en gedetailleerde kijk op het doen en laten van een corporate public affairs professional. Daarbij gaat hij zowel in op basisconcepten en technieken als op veelgemaakte lobbyfouten en actuele onderwerpen zoals ethiek en transparantie.Een succesvolle public affairs campagne komt neer op het samenspel van drie elementen: inzicht, invloed en impact. Aan de hand van een uitgebreide case en concrete, heldere voorbeelden komt de lobbypraktijk van begin tot einde en in alle openheid op tafel.

ISBN:
9789401458788
Lees minder Lees meer
Meer informatie
ISBN9789401458788
AuteurKarel Joos
PublisherLannoo Campus
TaalNederlands
Publicatiejaar2019
UitvoeringPaperback
Aantal bladzijdes256
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenLobbyen
Uw waardering

Boeken top 10

Op zoek naar de meest populaire boeken van dit moment? Bekijk dan de boeken top 10.

Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen