Klachten en kansen

Bekijk alles van
ISBN
9789013091595
41,90
Op voorraad
Productinformatie

Samenvatting


Een klacht is een kans. Een kans om van een ontevreden patiënt weer een tevreden patiënt te maken, een kans om een potentieel verloren patiënt te behouden, een kans om de reputatie van het ziekenhuis te verbeteren en een kans om van de klacht te leren. Klachten vormen dus waardevolle signalen voor elk ziekenhuis en elke zorgverlener net als allerlei andere vormen van patiëntenreacties, zoals suggesties, opmerkingen, complimenten, wensen en de resultaten van patiënttevredenheidsonderzoek. Marktwerking, een kritischer en mondiger patiënt en de mogelijke invoering van de Wet cliëntenrechten zorg maken het noodzakelijk dat klachten en klachtbehandeling op de (mentale) agenda van elke medewerker, medisch specialist, manager, raad van bestuur en Cliëntenraad komen te staan. Dit niet zozeer vanuit een juridisch-procedurele benadering maar vanuit de perspectieven van kwaliteit, patiëntgerichtheid en marketing. Aan de hand van vele praktijkvoorbeelden, resultaten van onderzoeken en theorie geven de auteurs een inzicht in de huidige situatie, de uitdagingen en de wijze waarop ziekenhuizen hier invulling aan kunnen geven.

ISBN:
9789013091595
Lees minder Lees meer
Meer informatie
ISBN9789013091595
AuteurJean-Pierre Thomassen
PublisherBoom uitgevers Amsterdam
TaalNederlands
Product FormPaperback
Publicatiejaar2011
Aantal bladzijdes222
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenKlachten en kansen
Uw waardering
Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen