Iedereen wil veranderen

Niet op voorraad
ISBN
9789401419789
15,99
Productinformatie
Zeventig procent van alle veranderingsprocessen blijven mislukken, ondanks alle goedbedoelde adviezen, boeken en andere trainingen. Niet verwonderlijk, als je ziet hoe sterk men blijft focussen op wat er met de organisatie moet gebeuren terwijl men beter aandachtiger zou kijken naar de hoofdfactor in iedere verandering: de mens.;;;Een boek met aandacht voor dé hoofdfactor in iedere verandering: de mens.;;;Leer 'anders veranderen' met veel meer kans op succes.;;;Vertrek vanuit de medewerkers, niet vanuit de organisatie, blijf vragen waarom dingen op een bepaalde manier gebeuren, om de echte nood aan verandering bloot te leggen, en neutraliseer de negatieve emoties die veranderingen bij mensen en teams doorgaans oproepen.;;;Zeven onmisbare ingrediënten: een visie, genoeg communicatie, de juiste competenties, de nodige beslissingsvrijheid, de handigste tools, de best werkende incentives en een effectief actieplan.;;;Interessant voor elke manager die genoeg heeft van de clichés van het klassieke verandermanagement. Zeventig procent! Van alle veranderingsprocessen blijven er zo veel mislukken, ondanks alle goedbedoelde adviezen, boeken en andere trainingen. Niet verwonderlijk, als je ziet hoe sterk men blijft focussen op wat er met de organisatie moet gebeuren. Men zou beter aandachtiger naar dé hoofdfactor in iedere verandering kijken: de mens. Dat werkt volgens Tomas Wallaert stukken beter. De consultant verwerkte de lessen uit een paar decennia managementervaring zijn boek Iedereen wil veranderen, dat niet geheimzinnig doet, maar voluit voor de mensgerichte oplossing gaat. De essentie? 'Je moet de mensen vanaf het prille begin helemaal mee hebben. Je kunt beginnen met hen een enkele, poepsimpele vraag te stellen over de werking van hun dienst: Waarom? Blijf die vraag stellen, zoals een leergierig kind, tot je vindt wat er echt moet veranderen', schetst hij. 'Dan laat je het proces een aantal aspecten doorlopen, zoals de vakken van een hinkelspel. Veranderingsprocessen worden niet kinderlijk simpel. Maar je maakt ze wel veel menselijker, waardoor ze veel meer kans op succes maken.' Wallaerts cases illustreren hoe dat precies werkt. Zijn theorie is de duidelijkheid zelve. De clichés en heilige huisjes van het 'klassieke' veranderingsmanagement sneuvelen een na een. Iedereen wil veranderen zorgt ervoor dat dit soort management ... verandert.
ISBN:
9789401419789
Lees meer Lees minder
Meer informatie
AuteurTomas Wallaert
PublisherLannoo
TaalNederlands
Soort boekEbook
Publicatiejaar2014
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenIedereen wil veranderen
Uw waardering
Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen