Handboek kerk en social media

ISBN
9789023926504
Productinformatie

Samenvatting


We steken met elkaar steeds meer tijd in social media, maar toch doen kerken er nog weinig tot niets mee. Dit handboek maakt kerken wakker en biedt visie en praktische ondersteuning. Sinds kort is de Twitterkerkdienst doorgebroken, LinkedIngroepen worden ingezet voor de kennisbevordering onder kerkelijke professionals, Facebook is er voor de opbouw van de lokale kerkgemeenschap en YouTube voor catechese. Toch zijn sociale media voor veel kerken nog een brug te ver.Eric van den Berg (auteur van het 'Handboek kerk en internet') en Frank Bosman (cultuurtheoloog en bekend blogger) riepen daarom christelijke auteurs op om een antwoord te geven op de vraag hoe kerken zich effectief kunnen verbinden met 'social media'.Het resultaat mag er zijn: dit boek introduceert de verschillende social media, bespreekt strategische modellen voor het gebruik ervan en bevat prikkelende analyses en heldere theologische doordenkingen rond het thema. Aan dit handboek werken auteurs mee uit katholieke en protestantse kring die geworven zijn via crowdsourcing. Naast Eric van den Berg en Frank Bosman zijn dat mediapriester Roderick Vonhögen, twitterende zuster Marianne van Haastrecht osc, evangelische blogger Johannes van den Akker, assistent-hoogleraar sociologie en media Johan Roeland, projectmanager Theo Zijderveld, bisdompriester Anton ten Klooster en theoloog en onderwijskundige Jos de Kock.

ISBN:
9789023926504
Lees minder Lees meer
Meer informatie
ISBN9789023926504
PublisherBoekencentrum
TaalNederlands
Publicatiejaar2012
UitvoeringPaperback
Aantal bladzijdes160
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenHandboek kerk en social media
Uw waardering

Boeken top 10

Op zoek naar de meest populaire boeken van dit moment? Bekijk dan de boeken top 10.

Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen