De kunst van veranderen

Bekijk alles van
ISBN
9789013114553
42,90
Op voorraad
Productinformatie

Samenvatting


In deze nieuwe visie op veranderkunde staan vier vragen centraal:*Waarom?*Wat?*Hoe?*Wie?*Ik!Deze vier vragen en de relaties daartussen helpen om stap voor stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En dat inzicht vereenvoudigt het maken van keuzes. Keuzes die helpen om de business- propositie, de organisatie-inrichting en de gewenste veranderingen uit te lijnen. Daarnaast komt een drietal dilemma's aan de orde: het balanceren tussen 'deel en geheel', 'inhoud en betekenis' en 'ratio en emotie'. Veel veranderkundigen zullen deze herkennen als relevante, aandacht vragende, maar ook taaie vraagstukken. Aan de hand van het door de auteurs ontwikkelde model wordt helder hoe mensen in hun eigen praktijk aan de slag kunnen om bij de kern van hun vraagstukken te komen. Tegelijkertijd laat dit boek zien dat veranderopgaves slecht te managen of instrumenteel aan te vliegen zijn. De auteurs benaderen ze daarom als 'de kunst van veranderen'; een kunst die de nodige professionaliteit vraagt. Alle centrale ideeën en concepten worden in dit boek niet alleen beschreven, maar zijn ook vertaald in schema's, afbeeldingen en illustraties. Dit maakt De kunst van veranderen een bijzonder vormgegeven boek.

ISBN:
9789013114553
Lees minder Lees meer
Meer informatie
ISBN9789013114553
AuteurMarco de Witte
PublisherBoom uitgevers Amsterdam
TaalNederlands
Product FormPaperback
Publicatiejaar2013
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenDe kunst van veranderen
Uw waardering
Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen