De kunst en het zakendoen

Bekijk alles van
ISBN
9789046815625
Productinformatie
Wat ondernemers van succesvolle kunstenaars kunnen leren Wat deed Michelangelo om zijn concurrenten voor te blijven? Hoe ging Vermeer om met de economische crisis in zijn tijd, en deed Rembrandt eigenlijk aan marketing? Grote namen uit de westerse kunstgeschiedenis, ze waren niet alleen bezig met het creëren van kunst maar ook met het scheppen van voorwaarden waardoor deze kon floreren. Willem de Kooning, Andy Warhol en Damien Hirst moesten concurrenten van zich afschudden, nadenken over de positionering van hun werk en zichzelf telkens vernieuwen om de consument te kunnen blijven verrassen. De kunstenaars in dit boek kunnen managers en ondernemers dan ook tot op de dag van vandaag inspireren. Niet alleen door hun kunst, maar ook door hun zakeninstinct. Met bijdragen van professionals uit de kunst en het bedrijfsleven: Karel Ankerman, Peter van Duinen, Kees Keijer, Koen Kleijn, Ernest Kurpershoek, Paul Spies, Harry Starren en Lea van der Vinde. Over Rembrandt Inc.: 'De Wilt zet de andere kwaliteiten (supernetwerker, rashandelaar en topmanager) van de maker van De Nachtwacht op overtuigende wijze neer.' Management Team 'Een zeer uitzonderlijk managementboek [] en een genot om te lezen.' Managementboek.nl

ISBN:
9789046815625
Lees minder Lees meer
Meer informatie
ISBN9789046815625
AuteurKoos De Wilt
PublisherNieuw Amsterdam
TaalNederlands
Publicatiejaar2013
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenDe kunst en het zakendoen
Uw waardering

Boeken top 10

Op zoek naar de meest populaire boeken van dit moment? Bekijk dan de boeken top 10.

Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen