Cultuur is beleven

Niet op voorraad
ISBN
9789401416955
15,99
Productinformatie
Een kritische blik op de beleveniseconomie 'Beleving' en 'authenticiteit' zijn de modewoorden in de hedendaagse economie. Ook in de culturele wereld hebben deze begrippen hun intrede gedaan. Directeurs, managers en curatoren streven er meer dan ooit naar een verruimende ervaring te creëren voor hun publiek. Cultuur is beleven bestudeert de belevingseconomie in de culturele sector aan de hand van hedendaagse theorie en Vlaamse en Nederlandse praktijkvoorbeelden. 'Beleving' en 'authenticiteit' zijn immers geen neutrale begrippen. Zo kunnen we ons afvragen in welke mate we authenticiteit kunnen ensceneren. Daarnaast is het maar de vraag in hoeverre beleving wezenlijk bijdraagt tot de culturele participatie en competentie van het publiek. Hoe gaan we om met de schijnbare contradicties die deze begrippen bevatten en hoe kunnen we beleving en authenticiteit waardevol maken? Het antwoord lezen we in dit boek.
ISBN:
9789401416955
Lees meer Lees minder
Meer informatie
PublisherLannoo Campus
TaalNederlands
Soort boekEbook
Publicatiejaar2015
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenCultuur is beleven
Uw waardering
Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen