Consument en verzekering

Op voorraad
ISBN
9789077320907
34,50
Productinformatie
De positie van de verzekeringsconsument krijgt een steeds belangrijkere plaats in de bedrijfsvoering van verzekeraars. Dit is met name (maar niet uitsluitend) een gevolg van de invoering van consumentenbeschermende regelgeving. Maar er is meer dan alleen het juridische perspectief. Aandacht verdienen ook kwesties als het meten van klanttevredenheid bij afnemers van verzekeringsproducten, reputatieschade en de verzekeringsbranche, en customer relationship management (CRM) en de verzekeringsbranche. Op vrijdag 19 maart 2010 vond in dit kader het multidisciplinaire symposium ‘Consument en verzekering’ plaats. In deze bundel treft u vijf van de aldaar door de sprekers gehouden voordrachten aan: • Het begrip ‘consument’ in het verzekeringsrecht: nationale en Europese perspectieven – Prof. dr. J.G.J. Rinkes • Uitleg van verzekeringsvoorwaarden: wie draagt het nadeel bij (vermeende) onduidelijkheden en onbegrijpelijkheden in verzekeringsvoorwaarden: de verzekeraar of de (consument-)verzekerde – Dr. M.L. Hendrikse • De geschillenbeslechting bij het Kifid nader beschouwd – Mr. D.P.C.M. Hellegers • Informatieverstrekking aan consumenten bij beleggingsverzekeringsen – Prof. dr. W.M.A. Kalkman • Over reputatie bij verzekeraars – Prof. dr. J.L.A. van Rijckevorsel
ISBN:
9789077320907
Lees meer Lees minder
Meer informatie
AuteurM.L. Hendrikse
PublisherUitgeverij Paris B.V.
TaalNederlands
Soort boekPaperback
Publicatiejaar2010
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenConsument en verzekering
Uw waardering
Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen