Conflict and development in iranian film

Op voorraad
ISBN
9789087281694
46,00
geen
Dit deel in de serie Iranian Studies onderzoekt de filosofische onderbouwing en filmische technieken die kenmerkend zijn voor Iraanse film. Het laat zien hoe thema's als martelaarschap en oorlog, gender en sociaal beleid in Iraanse cinema worden benaderd, en hoe de regisseurs ze met behulp van een verscheidenheid aan technieken behandelen. Er wordt een overzicht gegeven van de poëtische en mystieke dimensies van Abbas Kiarostami's films. Daarnaast wordt beschreven wat de effecten van de Islamitische Revolutie op de codes van ethiek en de uiting hiervan in film en hoe regisseurs omgaan met het nieuwe theocratische systeem.Lees meer
Productinformatie
Dit deel in de serie Iranian Studies onderzoekt de filosofische onderbouwing en filmische technieken die kenmerkend zijn voor Iraanse film. Het laat zien hoe thema's als martelaarschap en oorlog, gender en sociaal beleid in Iraanse cinema worden benaderd, en hoe de regisseurs ze met behulp van een verscheidenheid aan technieken behandelen. Er wordt een overzicht gegeven van de poëtische en mystieke dimensies van Abbas Kiarostami's films. Daarnaast wordt beschreven wat de effecten van de Islamitische Revolutie op de codes van ethiek en de uiting hiervan in film en hoe regisseurs omgaan met het nieuwe theocratische systeem.

Samenvatting


Dit deel in de serie Iranian Studies onderzoekt de filosofische onderbouwing en filmische technieken die kenmerkend zijn voor Iraanse film. Het laat zien hoe thema's als martelaarschap en oorlog, gender en sociaal beleid in Iraanse cinema worden benaderd, en hoe de regisseurs ze met behulp van een verscheidenheid aan technieken behandelen. Er wordt een overzicht gegeven van de poëtische en mystieke dimensies van Abbas Kiarostami's films. Daarnaast wordt beschreven wat de effecten van de Islamitische Revolutie op de codes van ethiek en de uiting hiervan in film en hoe regisseurs omgaan met het nieuwe theocratische systeem. Dr A.A. Seyed-Gohrab is hoofddocent Perzische Studies aan de Universiteit Leiden.| Kamran Talattof is professor Perzische en Iraanse Studies aan de Universiteit van Arizona.

Inhoudsopgave


Conflict and Development in Iranian Film - 2 Content - 6 Acknowledgements - 8 Politics and Persistence: The Development of Iranian Film - 10 The Sound of Frogs at Night: Kiarostami's Philosophy of Cinema - 20 Sexuality and Cultural Change: The Presentation of Sex and Gender in Pre- and Post-revolutionary Iranian Cinema - 32 Kiarostami's Cinematic Poetry in Where is the Friend's Home? and The Wind will Carry Us - 50 Which Half is Hidden? The Public or the Private: An Analysis of Milani's The Hidden Half - 64 Abbas Kiarostami and the Aesthetics of Ghazal - 78 Contemporary Liminal Encounters: Moving Beyond Traditional Plots in Majidi's Bârân - 104 Virtuous Heroines: A Mythical Reading of Female Protagonists in Contemporary Iranian Television Serials - 118 Marziyeh Meshkini's The Day I Became a Woman - 136 Index - 146

ISBN:
9789087281694
Lees meer Lees minder
Meer informatie
PublisherUniversiteit Leiden hodn Leiden Universi
TaalEngels
Soort boekPaperback
Publicatiejaar2012
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenConflict and development in iranian film
Uw waardering
Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen