Communiceren over fuseren Fusie

Op voorraad
ISBN
9789013077285
24,99
Productinformatie
Omschrijving

Als twee of meer organisaties besluiten om te fuseren, breken er voor communicatiemensen drukke tijden aan. De fusie moet in- en extern worden aangekondigd en verder begeleid tot deze officieel is. Dat betekent het ontwikkelen van speciale communicatiemiddelen voor de fusie en het organiseren van bijeenkomsten. Om de fusie te laten slagen is draagvlak bij de interne en externe stakeholders een absolute voorwaarde. Ook daaraan moet communicatie een bijdrage leveren. Naast het informeren van alle betrokkenen zijn daarbij het motiveren van besluitvorming, het wegnemen van onrust en het kennismaken met elkaar belangrijke aandachtspunten. Doorgaans betekent een fusie een nieuwe naam en huisstijl. Ook dat aspect ligt grotendeels op het bordje van de communicatie functionarissen van beide bedrijven. Naarmate de fusiedatum nadert, krijgt Communicatie te maken met het vervaardigen van nieuwe communicatiemiddelen en het introduceren van nieuwe regels, procedures en dergelijke. En dan moeten ook de communicatieafdelingen op de fusiedatum worden geïntegreerd. Hoe u dat voor elkaar kunt krijgen, vindt u in dit handige Communicatie Memo 'Communiceren over fuseren'.
ISBN:
9789013077285
Lees meer Lees minder
Meer informatie
AuteurMarten Waardenburg
SeriesCommunicatie memo
PublisherBoom uitgevers Amsterdam
TaalNederlands
Soort boekPaperback
Publicatiejaar2012
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenCommuniceren over fuseren Fusie
Uw waardering
Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen