Alchemie

Bekijk alles van
ISBN
9789000346189
23,99
Op voorraad
Productinformatie

Samenvatting


Sutherland onthult de magie van de marketing Waarom is Red Bull zo populair, terwijl niemand – NIEMAND! – het lekker vindt? Dat komt omdat mensen irrationeel zijn; ze baseren hun beslissingen op subtiele externe signalen (het kleine blauwe blikje) in plaats van objectieve kwaliteiten (smaak, prijs en kwaliteit). De wereld is onoplosbaar complex en willekeurig. Dit betekent dat toekomstig succes niet door een boekhoudkundige spreadsheet ontstaat. Om de jackpot te winnen, moet je onweerstaanbare ideeën oproepen: de magische kunst van alchemie beheersen. Rory Sutherland, marketing-legende van Ogilvy, ontrafelt menselijk gedrag en combineert splinternieuw onderzoek, vermakelijke anekdotes en psychologische inzichten uit zijn 35 jaar aan ervaring voor alle grote merken. Hij interviewt grootheden als Daniel Kahneman en Richard Thaler om tot zijn eigen onconventionele en onuitputtelijk nieuwsgierige aanpak te komen. Branding kan niet alleen helpen bij het verkopen van producten, maar kan ook sociale doelen bevorderen: mensen belasting laten betalen, de volksgezondheid verbeteren of het bevorderen van meer vrouwen in de technologiesector. Sutherland neemt zijn lezer mee door de onvoorspelbare en fascinerende wereld van het nemen van beslissingen.

Biografie


Rory Sutherland is vicevoorzitter van Ogilvy, een wereldwijd marketing- en pr-bureau. In zijn lange carrière heeft hij onder meer succesvolle campagnes gemaakt voor AmEx en Microsoft, en zijn TED Talks zijn inmiddels meer dan zeven miljoen keer bekeken. Daarnaast doet Sutherland gedragswetenschappelijk onderzoek waarin hij psychologie en marketing op innovatieve wijze samenbrengt.

ISBN:
9789000346189
Lees minder Lees meer
Meer informatie
ISBN9789000346189
AuteurRory Sutherland
PublisherSpectrum
TaalNederlands
Publicatiejaar2019
UitvoeringPaperback
Aantal bladzijdes416
Schrijf uw eigen review
Recensie achterlatenAlchemie
Uw waardering

Boeken top 10

Op zoek naar de meest populaire boeken van dit moment? Bekijk dan de boeken top 10.

Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen