Klachten

U kunt zowel in onze AKO filialen als in onze webwinkel, klantvriendelijkheid en een optimale service verwachten. Mocht er onverhoopt wat mis gaan, betreffende een product of een dienstverlening, twijfel dan geen moment en neem gerust contact met ons op. Wij stellen het op prijs wanneer u een klacht via mail naar ons stuurt.

Zodra de mail ontvangen is, sturen wij u binnen drie werkdagen een antwoord.

U kunt ons mailen naar: klachten@ako.nl 

Geschillencommissie Thuiswinkel
Mocht u er, in het ergste geval, bij een klacht of geschil niet uitkomen dan kunt u deze indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel.

De Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) bestaat sinds 1970 en heeft veel ervaring met het oplossen en beoordelen van klachten en geschillen. Er zijn op dit moment ruim vijftig geschillencommissies. De SGB behandelt sinds 1999 klachten en geschillen tussen bedrijven onderling.

Het Europese ODR Platform
Naast het boven beschreven SGC, kunt u hiernaast ook uw klacht indienen bij het Europese ODR Platform.

ODR staat voor Online Dispute Resolution. Via het platform kan de consument of ondernemer een klacht indienen. De ondernemer kan dan kiezen welke (nationale) geschillencommissie het geschil behandelt. Voor leden van Thuiswinkel.org geldt overigens dat de Geschillencommissie Thuiswinkel.org de betreffende geschillen in behandeling neemt. Het doel van het platform is het harmoniseren, versnellen en beter toegankelijk maken van alternatieve geschilbeslechting in Europa.

Hierdoor wordt de economische groei en stabiliteit binnen de Europese Unie vergroot. Wanneer alle Europese verkopers op afstand allemaal met dezelfde link verwijzen naar het platform, vergroot dit de bekendheid bij consumenten en wordt de werking ervan daarmee versneld. Het vertrouwen van Europese consumenten in verkoop op afstand (al dan niet over de grens) wordt daarmee nog groter!

Vragen?
Wij helpen u graag verder. Neem contact op met juridisch@thuiswinkel.org 
 


Geen artikel  € 0,00