Diana

Filiaalmanager Maastricht Muntstraat 

Diana AKO'Ik ben sinds december 2009 filiaalmanager van AKO Maastricht Muntstraat en daarvoor was ik filiaalmanager van AKO Roermond NS.

AKO hecht veel waarde aan bijverkoop. Men vindt dat we hier erg goed zijn in bijverkopen. Toch hebben we hier niet een speciaal trucje voor.
Van de klanten hoor ik vaak terug dat we als team altijd zo vrolijk zijn en het zo leuk doen. Dat maakt het misschien makkelijker voor ons om bij te verkopen.

Je moet wel opletten wie je voor je hebt. Als er een oude dame bij de kassa komt, ga je natuurlijk niet de Voetbal International aanprijzen omdat die net het kassakoopje is. Er zijn genoeg acties met andere tijdschriften en dan brengen mijn collega’s of ik bijvoorbeeld de Party van een euro onder de aandacht.

Bijverkopen is niet het allerleukste ding van je werk en dat merk je soms ook aan de reactie van de klanten. Als je er een leuke draai aan geeft of een grapje tussendoor maakt, dan valt het allemaal niet zo zwaar. Wij doen het wel consequent en de filiaalmanagers hebben hier ook een training in gekregen. Hiervoor werkte ik bij een ander bedrijf en daar was bijverkopen ook de bedoeling. maar het gebeurde nauwelijks: het zat daar nog niet in de cultuur.’
Geen artikel  € 0,00